Liasetra

Sesong

Vår/Sommer/Høst

Om turen

Startpunktet for turen er parkeringen ved idrettsbanen i Liabygda (Langemyra). Kryss den kommunale veien og gå inn på traktorveien langs marka nord for idrettsbanen. Etter ca 150 meter tar man stien til venstre og følger den gjennom skogen i ca 200 meter, til man kommer til skogsveien mot Liasetra. Følg skogsveien til man når Liasetra.

Viktig å merke seg at estimert tidsbruk kan variere fra person til person.

For å komme til startpunktet, tar man opp i bygda 200 meter øst for krysset til Liabygda fergekai. Følg bygdeveien forbi skolen, kirken, bryggeriet og barnehagen. Ta til venstre og deretter til høyre etter barnehagen. Følg Langemyrvegen østover mot idrettsbanen, hvor det er merket parkering.

Turen er merket med grønn farge og er ca 2,07 kilometer lang en vei. Det er en stigning på 210 meter, og forventet tidsbruk er 1 time og 20 minutter. Turen kan gjennomføres om våren, sommeren og høsten. Det høyeste punktet man kommer til er 441 meter over havet. Løypen er både skiltet og merket, og det er mobildekning på turen.

Book overnatting

Finn en hytte i nærheten

Utforsk opplevelsene Stranda tilbyr

Gondoltur til Roaldshorn

Gondolen, som går opp mot Roaldshorn (1230 m.o.h.) tar besøkende fra 400 m.o.h., opp til toppstasjonen og det spektakulære utsiktspunktet på 1062 moh.

Dagstur til Trollstigen

En flott kjøretur hvor du får oppleve vakker natur med mulighet for gode matopplevelser på veien.

Jugendbyen Ålesund

Gå de 418 trappene fra byparken og opp til byfjellet Aksla. Du får da utsikt over hele Ålesund by. Her kan du kjøpe deg noe godt fra kaféen Fjellstua og nyte utsikten.