Elvastien i Stranda

En av de vakreste turene i Stranda-regionen.

Vanskelighetsgrad

Sesong

Helårstur

Om turen

Elvastien er en enkel og lett tilgjengelig sti i Stranda sentrum som passer for alle aldre. Stien er opplyst på mørke kvelder, slik at du kan nyte turen selv når det er mørkt. Du kan enten gå tur/retur samme vei eller lage en sløyfe gjennom Stranda sentrum.

Rutenskildring

Fra parkeringen ved kaia/Europris går du til venstre og ned til sjøen, og deretter rundt bygget ved Dekksenteret. Når du kommer på baksiden av bygget, vil du se stien som går opp langs elvekanten. Elva vil være på venstre side, og bygningene på høyre. Stien fortsetter oppover på baksiden av Kiwi. Følg stien helt til enden, og du vil finne en kodeplate for StikkUT! vinterfottur ved den lille bua øverst. Her kan du enten snu og gå samme vei tilbake, eller fortsette videre. Ta til høyre og gå gjennom Stranda sentrum, forbi Storfjord Kulturhus, og tilbake til parkeringen.

For å komme til startpunktet, kan du parkere på kaia ved Europris/Dekksenteret.

Turen er markert som grønn på kartet og er 0,55 km en vei. Med en stigning på 7 meter kan du regne med en tidsbruk på ca. 20 minutter. Turen kan gjennomføres om vinteren, våren, sommeren og høsten. Hele turen er opplyst, slik at du kan gå trygt også på kveldstid. Det høyeste punktet du når er 9 meter over havet. Merk at turen ikke er skiltet eller merket, så det kan være lurt å ha med kart eller navigasjon. Mobildekningen er imidlertid tilgjengelig om nødvendig.

Nyt turen langs Elvastien i Stranda sentrum og opplev den vakre naturen og det rolige miljøet!

Book overnatting

Finn en hytte i nærheten

Utforsk opplevelsene Stranda tilbyr

Gondoltur til Roaldshorn

Gondolen, som går opp mot Roaldshorn (1230 m.o.h.) tar besøkende fra 400 m.o.h., opp til toppstasjonen og det spektakulære utsiktspunktet på 1062 moh.

Dagstur til Trollstigen

En flott kjøretur hvor du får oppleve vakker natur med mulighet for gode matopplevelser på veien.

Jugendbyen Ålesund

Gå de 418 trappene fra byparken og opp til byfjellet Aksla. Du får da utsikt over hele Ålesund by. Her kan du kjøpe deg noe godt fra kaféen Fjellstua og nyte utsikten.